Bo možno z B kategorijo vozniškega dovoljena voziti tudi avtodome nad 3,5t?

Datum objave
Kategorija
Statistika

Lastniki avtodomov in tudi različne organizacije povezane z avtodomarsko industrijo že več let prosijo pristojne organe, da bi omogočili vožnjo avtodomov, katerih največja dovoljena masa presega 3,5t, tudi z B kategorijo vozniškega dovoljenja. Evropski parlament bo v letu 2024 sprejemal novo zakonodajo glede vozniških dovoljenj, ki predvideva tudi uvedbo digitalnih dovoljenj. Sedaj je odlična priložnost, da se sprejme tudi ta sprememba za avtodome.

Junija bo sprejeta dokončna odločitev

Prvi predlog je bil, da se NDM s 3,5 t poviša na 4,25 t samo za primere vožnje vozil z alternativnim pogonom, kar pomeni samo za električna vozila, ki so zaradi dodatnih baterij že v osnovi težja od običajnih vozil.

Svoj lonček so k vsemu skupaj pristavili tudi reševalci, kajti tudi v primeru reševalnih vozil je težava glede NDM, saj so zaradi dodatne medicinske opreme ta vozila težja.

Avtodomi pa so tudi problematična skupina vozil, saj so vse bolje opremljeni, tako da za vožnjo pripravljena vozila s polnim rezervoarjem sveže vode, kamping opremo, nosilci koles in 4 osebami zelo hitro presežejo max. 3,5t NDM avtodoma.

Konec februarja je evropski parlament v prvi obravnavi reforme direktive o vozniških dovoljenjih prižgal zeleno luč za spremembo vozniškega dovoljenja kategorije B na NDM 4,25 t tudi za avtodome.

V vseh treh primerih za: električna vozila, reševalna vozila in avtodomi, naj bi bilo dovoljeno voziti težja vozila šele po preteku 2 let od pridobitve vozniškega dovoljenja.

Dokončen dogovor s strani EU naj bi bil znan v začetku junija, nekako pa se predvideva, da bi lahko parlament sprejel vse tri pobude in z B kategorijo omogočil vožnjo električnih in reševalnih vozil ter tudi avtodomov do NDM 4,25t.

Ni pa predvidenih sprememb glede vleke počitniških prikolic, tako da kot kaže bo tam še vedno ostala uporaba B vozniškega izpita v primeru vleke lahkega priklopnika do NDM 4,25t, v primeru vleke običajnega priklopnika do 4,25t v kombinaciji B kategorija  + koda 96 in B + E kategorija za skupine vozil NDM 3,5 t vozilo + NDM 3,5t prikolica.

Sprememba homologacije in težave pri uporabi vinjet

Ob tem pa je potrebno omeniti, da če tudi pride so spremembe zakona, bo v primeru avtodomov še vedno težava, da bodo obstoječi avtodomi imeli v prometnem dovoljenju vpisano NDM 3,5 t. Posledično bodo težave ob kontrolah prometa zaradi premajhne nosilnosti in ne zaradi napačnega vozniškega dovoljenja. Ta vrednost se lahko tudi naknadno spremeni s spremembo homologacije, če je bilo vozilo že v osnovi narejeno za NDM več kot 3,5t, v določenih primerih pa bo možno z določenimi predelavami npr. z vgradnjo zračnega vzmetenja in novo homologacijo poskrbeti za povišanje NDM nad 3,5t.

Druga težava pa je cestninski sistem, saj sedaj avtodomi z NDM do 3,5t npr. v Sloveniji, Avstriji, na Madžarskem ali Švici. Za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3,5t, se uporablja elektronski sistem cestninjenja kot za tovornjake npr. v Sloveniji DarsGO, v Avstriji GO-Maut, na Madžarskem HU-GO, v Švici pa poseben sistem cestnine za težka vozila.

Če bo do spremembe prišlo, se pričakuje, da bi države spremenile tudi vinjetni sistem za avtodome in omogočale, da tudi avtodomi z NDM do 4,25 t še vedno uporabljajo vinjeto. Vendar pa o tem še ni nikakršnih informacij, tudi na DARS-u so nam potrdili, da o kakšni spremembi sistema vinjet na težja vozila še ni bilo govora.


kategorije slovenskih vinjet- Avtokampi.si

Uporaba vinjet na slovenski avtocestah