Z vozniškim dovoljenjem B-kategorije bo možno voziti tudi težje avtodome do 4,25 t
- Datum objave
- Kategorija
- Info
- Statistika
Že nekaj let se znotraj EU sprejemajo nova pravila glede vozniških dovoljenj, konec marca letošnjega leta pa sta Evropski parlament in Svet EU dosegla dogovor o nekaterih spremembah, v katerih je vključena tudi novost glede vožnje težjih avtodomov z B-kategorijo vozniškega dovoljenja.
Galerija (1 slika):
Lansko leto je bilo veliko govora o spremembi predpisov glede vozniških dovoljenj na nivoju Evropske unije. Potem so bile junija evropske volitve in vse skupaj se je zamaknilo do letošnjega marca, ko je prišlo do dogovora med vsemi akterji.
Nova pravila morajo biti še uradno sprejeta znotraj EU parlamenta in Sveta EU, potem pa bodo imele države štiri leta časa, da jih uveljavijo v nacionalni zakonodaji.
Novosti prinašajo digitalna vozniška dovoljenja, ki bodo dostopna tudi na mobilnih telefonih, znotraj celotne EU bo veljal sistem vožnje s spremstvom za 17-letne voznike, znižali bodo tudi starostne meje za vožnjo avtobusov in tovornjakov ter zaostrili vožnjo voznikov začetnikov.
Galerija (1 slika):
Novosti za vožnjo avtodomov z največjo dovoljeno maso do 4,25 t
Več let je že potekala razprava med proizvajalci avtodomov, avtomobilskimi klubi in uporabniki, da bi omogočili imetnikom vozniškega dovoljena B-kategorije tudi vožnjo težjih avtodomov, katerih največja dovoljena masa (teža + nosilnost) dosega 4,25 t.
Avtodomi zaradi vse potrebne opreme za bivanje in tudi novih varnostnih in ekoloških zahtev hitro presežejo največjo dovoljeno maso 3,5 t, zato je bila želja, da se ta meja dvigne na 4,25 t.
Kot kaže, je sedaj prišel pravi čas, saj so podobno zahtevo podali tudi vozniki električnih in reševalnih vozil, kjer so imeli podoben problem, saj so vozila v zadnjih letih zaradi baterij in dodatne opreme postala težja.
Nova EU direktiva o vozniških dovoljenjih tako omenja ravno te kategorije vozil - reševalna vozila, vozila na alternativna goriva in avtodomi z NDM do 4,25 t bo po novem možno voziti z B-kategorijo vozniškega dovoljenja, vendar pa bo vsaj za avtodome potrebno predhodno narediti neko usposabljanje ali preizkus. Sistem tega usposabljanja oz. preizkusa vožnje težjega avtodoma bo določila vsaka država, za vozila na alternativni pogon pa to ne bo potrebno, če bo imel voznik vozniško dovoljenje že vsaj 2 leti.
Številni tako menijo, da bi lahko novost glede vožnje težjih avtodomov v prakso uvedli nekje do leta 2028.
V naslednjih letih lahko pričakujemo v prodaji več avtodomov, ki bodo že v osnovi narejeni na močnejšem podvozju, ki bo tudi uradno omogočalo največjo dovoljeno maso do 4,25t .
Za obstoječe avtodome pa bo omejitev NDM do 3,5 t, ki je zapisana v homologaciji avtodoma, še vedno veljala. Možnost je, da boste z določeno tehnično predelavo spremenili homologacijo avtodoma npr. nove močnejše vzmeti oz. pridobitvijo ustreznega dokumenta s strani proizvajalca avtodoma, naknadno spremenili homologacijo in povišali NDM avtodoma na maso do 4,25 t.
Zaenkrat tudi še ni jasno ali bo prišlo znotraj EU držav do spremembe kategorij pri vinjetah in cestninah. Večina držav, ki imajo vinjete za plačilo cestnine, za vozila z NDM nad 3,5 t zahteva uporabo elektronskega cestninskega sistema, ki sicer velja za tovornjake in avtobuse.
Tako bi po obstoječih pravilih za vožnjo avtodoma z NDM do 4,25 t po slovenskih avtocestah potrebovali kupiti elektronsko cestninsko kartico DarsGO, v Avstriji pa Go-Maut. Cestnina na relaciji Ljubljana - Izola bi vas za avtodom z 2 osebama in EURO 6 motorjem v eno smer stala 17,20 €. Na Hrvaškem pa velja pravilo, da v drugi cestninski razred sodijo samo vozila, ki so imajo dve osi in višja od 1,9m, ob tem pa ne presegajo NDM 3,5t. Vsa težja vozila sodijo v tretji cestninski razred. Razlike v zneskih pa so velike npr. za drugi razred stane cestnina Zagreb - Zadar 28,20 €, na tretji razred pa 37 €.
V bodoče bomo spremljali, kaj se bo dogajalo na tem področju in kako bo Slovenija poskrbela za uvedbo te novosti glede vozniških dovoljenj in dodatnega usposabljanja za vožnjo težjih avtodomov.