Kje izven kampa lahko prenočite z avtodomom?
- Datum objave
- Kategorija
- Novo
- Statistika
Za vse lastnike in najemnike avtodomov in počitniških prikolic smo zbrali informacije o dovoljenem prenočevanju oz. kampiranju izven kampov v posameznih državah.
Parkiranju avtodomov so po celotni Evropi namenjena posebej urejena postajališča za avtodome oz. camper stop lokacije, ki so največkrat opremljene z možnostjo priklopa na elektriko in vodo, omogočen je izpust odpadne vode in kasete s fekalijami.
Ker so postajališča namenjena kratkemu bivanju je čas bivanja običajno omejen na npr. 48 ali 72 ur, na teh postajališčih pa tudi ni dovoljeno "kampiranje". To pomeni, da se parkira avtodom na označenih mestih, ni pa dovoljena postavitev tende in ostale kamping opreme npr. miz, stolov, ležalnikov, žarov... Je pa to odvisno od upravljalca postajališča, ki določi pravila obnašanja.
Ker so postajališča namenjena kratkemu bivanju je čas bivanja običajno omejen na npr. 48 ali 72 ur, na teh postajališčih pa tudi ni dovoljeno "kampiranje". To pomeni, da se parkira avtodom na označenih mestih, ni pa dovoljena postavitev tende in ostale kamping opreme npr. miz, stolov, ležalnikov, žarov... Je pa to odvisno od upravljalca postajališča, ki določi pravila obnašanja.
Prenočevanje z avtodomom v Sloveniji
V Sloveniji je na voljo skorajda 100 kampov, izboljšuje pa se tudi ponudba urejenih in opremljenih postajališč za avtodome, ki imajo pri nas oznako PZA.
Zakon o varstvu javnega reda in miru določa, da je kampiranje na javnem kraju ali na privatnem zemljišču brez soglasja lastnika prekršek, ki se kaznuje z globo 83,45 eur. Žal pa v zakonu ni posebej razložen pojem kampiranje.
Policija na svoji spletni strani omenja definicijo, da kampiranje pomeni taborjenje, postavljanje šotorišč ali drugih zasilnih objektov z namenom začasnega prenočevanja, ob tem pa omenja, da je na urejenem parkirišču dovoljena le začasna ustavitev avtodoma med potovanjem.
Zakon občinam omogoča, da s svojimi predpisi določijo pogoje kampiranja oz. prenočevanja. V Ljubljani je tako parkiranje avtodomov čez noč dovoljeno le na posebej določenih parkiriščih (npr. PZA Dolgi most, parkirišče NUK, Tivoli 2, Žale). Tudi občina Piran ima odlok, ki pa dovoljuje le dnevno parkiranje avtodomov na za to posebej označenih parkiriščih npr. pri skladišču soli in pri hotelu Marko. Tako je prenočevanje dovoljeno le v kampih oz. postajališču za avtodome v sklopu marine Portorož. Prepoved prenočevanja v avtodomih parkiranih na parkiriščih velja tudi za celotni Triglavski narodni park, kazen pa je 100 eur. Občina Bovec v svojem odloku o prometnem režimu za avtodome dovoljuje parkiranje avtodomov v skladu s cestnimi predpisi do 12 ur, na urejenem postajališču za avtodome Dvor pa dovoljuje parkiranje do 36 ur.
Kje po Evropi lahko z avtodomom prenočite izven kampa?
Parkiranje avtodomov in prenočevanje izven kampov je v državah po Evropi urejeno zelo različno. V turistični državah, ki imajo urejena postajališča za avtodome ali pa veliko kampov, je običajno prepovedano prenočevanje na parkiriščih.
Tako je npr. na Hrvaškem, v Španiji ali pa na Nizozemskem, je pa prenočevanje v večini primerov dovoljeno na severu Evrope. Na Danskem ima veliko kampov urejena mesta za hitro parkiranje avtodomov za max. 14 ur (od 20h - do naslednjega dne do 10h).
Lastnikom avtodomov predvsem zaradi varnosti svetujemo, da uporabijo urejena camper stop postajališča ali pa kampe, saj poznamo številne primere vlomov v avtodome. Tatovi točno vedo, da imate na potovanju z avtodomom s seboj tudi več denarja, osebne dokumente, kreditne kartice in dragocenejše stvari npr. računalnik, fotoaparat, kolesa, ki so najpogostejša tarča nepridipravov.
Za iskanje kampov in postajališč za avtodome po Evropi je najbolje uporabiti eno od številnih specializiranih spletnih in mobilnih aplikacij. Mi prisegamo na slednje:
Zbrali smo informacije za o možnostih prenočevanja z avtodomom v posameznih državah
Avstrija - veliko kampov in okoli 200 postajališč. Prenočevanje izven teh lokacij določajo regionalni / lokalni predpisi npr. prepoved na Tirolskem, Dunaj ipd. Običajno so lokalne prepovedi prenočevanja označene s prometnim znakom.
Belgija - v državi je predvsem v obmorskem pasu veliko urejenih kampov, postajališč za avtodome je manj. Prenočevanje z avtodomom izven avtokampov in postajališč je dovoljeno največ za eno noč.
Bolgarija - kampov je malo, postajališč za avtodome pa skorajda ni. Prenočevanje z avtodomom izven kampov oz. urejenih postajališč je prepovedano.
Češka - urejeni kampi, postajališč pa je malo. Prenočevanje izven teh lokacij je prepovedano.
Črna gora - malo kampov, postajališč ni. Izven kampov je uradno prepovedano prenočevanje.
Danska - veliko kampov, ki omogočajo prenočevanje na posebej označenih "quick stop" mestih in veliko urejenih postajališč za avtodome, predvsem ob restavracijah, kmetijah in v pristaniščih. Prenočevanje izven avtokampov in postajališč je prepovedano.
Črna gora - malo kampov, postajališč ni. Izven kampov je uradno prepovedano prenočevanje.
Danska - veliko kampov, ki omogočajo prenočevanje na posebej označenih "quick stop" mestih in veliko urejenih postajališč za avtodome, predvsem ob restavracijah, kmetijah in v pristaniščih. Prenočevanje izven avtokampov in postajališč je prepovedano.
Estonija - urejeni kampi predvsem v obmorskem pasu, urejenih postajališč za avtodome pa je malo. Prenočevanje izven kampov ni dovoljeno.
Finska - ima manj kampov, postajališča pa so urejena predvsem ob gostilnah. Prenočevanje izve urejenih mest določajo regionalni zakoni, je pa možno kampiranje na zasebnem zemljišču ob dovoljenju lastnika.
Francija - veliko kampov in urejenih postajališč za avtodome. Parkiranje izven urejenih mest je omejeno z lokalnimi predpisi.
Grčija - veliko kampov ob morju in malo urejenih postajališč. prenočevanje izven teh lokacij je uradno prepovedano.
Hrvaška - veliko kampov in malo postajališč za avtodome. Prenočevanje izven kampov oz. postajališč je prepovedano, prav tako na privatnih zemljiščih.
Irska - malo kampov in postajališč, prenočevanje izven urejenih mest določajo lokalni predpisi
Italija - veliko kampov in postajališč za avtodome. Prenočevanje izven urejenih lokacij določajo lokalni predpisi in še to v večini primerov le za eno noč
Latvija - malo kampov in postajališč. Prenočevanje dovoljeno le v kampih oz. ob dovoljenju lastnika tudi na privatnih zemljiščih.
Litva - kampi ob morju in jezerih, postajališč za avtodome skorajda ni. Prenočevanje dovoljeno le v kampih oz. ob dovoljenju lastnika tudi na privatnih zemljiščih.
Luksemburg - glede na površino urejenih veliko kampov in malo postajališč za avtodome. prenočevanje izven teh lokacij je prepovedano.
Madžarska - malo kampov, še največ v okolici Blatnega jezera. Postajališč za avtodome je malo. prenočevanje izven teh lokacij je prepovedano.
Makedonija - malo kampov, postajališč ni. Izven kampov je prepovedano prenočevanje
Nemčija - veliko avtokampov in postajališč za avtodome. Prenočevanje izven teh lokacij urejajo regionalno / lokalni zakoni. Je pa prepovedano kampiranje izven urejenih kampov.
Nizozemska - veliko kampov in manj postajališč, nekatere kmetije omogočajo prenočevanje. Na drugih mestih je prenočevanje z avtodomi prepovedano.
Norveška - veliko kampov na jugu države in manj postajališč za avtodome. Prenočevanje izven teh lokacij določajo lokalni predpisi, načeloma pa je prepovedano le na kmetijskih zemljiščih in v bližini hiš.
Poljska - veliko kampov, ki so urejeni predvsem ob morju in manj postajališč. Prenočevanje izven teh lokacij je prepovedano oz. določeno z lokalnimi predpisi.
Portugalska - urejeni kampi predvsem v bližini Atlantika, manj je urejenih postajališč. Prenočevanje izven teh lokacij je prepovedano.
Romunija - kampi predvsem v bližini Črnega morja, postajališč za avtodome skorajda ni. Prenočevanje izven kampov je prepovedano.
Slovaška - urejeni kampi po celotni državi, postajališč je malo. Prenočevanje izven teh lokacij je prepovedano.
Slovenija - urejenih skorajda 100 kampov in okoli 70 urejenih postajališč za avtodome. Prenočevanje izven teh lokacij določajo lokalni predpisi, običajno pa ni dovoljeno. Dovoljeno je le na parkiriščih, kjer je to označeno s prometnim znakom. Na privatnih zemljiščih je ob dovoljenju lastnika zemljišča dovoljeno tudi kampiranje in prenočevanje z avtodomom.
Srbija - malo kampov, postajališč skorajda ni. Uradno je prenočevanje izven kampov prepovedano.
Španija - veliko kampov in manj urejenih postajališč. prenočevanje izven teh lokacij je prepovedano.
Švedska - veliko kampov na južnem in v osrednjem delu države, manj na severu. Postajališč skorajda ni. prenočevanje izven teh lokacij določajo lokalni predpisi, je pa prepovedano prenočevanje na kmetijskih zemljiščih in v bližini hiš.
Švica - urejeni kampi in postajališč za avtodome. Prenočevanje izven teh lokacij je prepovedano.
Velika Britanija - veliko kampov, malo postajališč za avtodome in dobra mreža turističnih kmetij, ki omogočajo parkiranje in brezplačno oskrbo. Prenočevanje izven kampov in postajališč urejajo lokalni predpisi, na Škotskem pa je večinoma dovoljeno.